نوشته شده توسط : نوید

خرید حواله خودرو

خریداران برای خرید خودرو از شرکت های سازنده ی خودرو با مراجعه به نمایندگی ها یا سایت های این شرکت ها اقدام به ثبت نام می کنند. در این نوع خرید، خریدار مبلغی از قیمت کل خودرو را به عنوان پیش پرداخت به این شرکت ها پرداخت می کند. همچنین نوع خودروی مورد نیاز خود را نیز تعیین می کند. در مقابل برگه و سندی دریافت می کند که میزان پیش پرداخت و نوع خودرو در آن مشخص است. این برگه و سند حواله ی خودرو نامیده می شود. خریدار باید حواله را تا زمان تعیین شده و دریافت خودرو نزد خود نگه دارد.

دارنده ی حواله ی خودرو می تواند آن را با مبلغی بالاتر از آنچه خود خریده است بفروشد. خرید حواله ی خودرو چندین مزیت دارد. در این نوع خرید، سند تک برگ به نام خریدار صادر می شود و نیازمند تنظیم قولنامه به روش های سنتی نیست. خریدار حواله می تواند خودروی نو را در محل نمایندگی مربوطه با خیال راحت و اطمینان خاطر دریافت کند. در خرید حواله ی خودرو دقت داشته باشید، تمامی مراحل خرید و فروش در نمایندگی شرکت سازنده و کاملا رسمی انجام بگیرد.

 

آگهی خرید خودرو در مشهد

خرید خودرو در مشهد

نیازمندیهای خودرو در مشهد  

همان طور که گفتیم خرید و فروش حواله باید در دفتر نمایندگی های رسمی انجام بگیرد و اسناد مربوط به انتقال حواله ی خودرو به شخص دیگر توسط خریدار و فروشنده با حضور شاهدینی امضا شود. در این واگذاری حواله، هر دو طرف خریدار و فروشنده سلب اختیارات و اعتراضات مربوطه را می پذیرند. فروشنده باید متعهد شود در صورت رویت هر گونه تخلف و جرائم، نسبت به آن به مراجع قضایی پاسخ دهد. در خرید حواله ی خودرو هر حقوقی که متوجه فروشنده بوده اعم از مراجعات بعدی و دریافت نسخه ی المثنی از حواله را به خریدار واگذار می کند. در خرید حواله ی خودرو دقت لازم را داشته باشید و به خوبی تمامی جوانب و شرایط فروشنده را بررسی کنید تا گرفتار مشکلات دیگری نشوید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 | نظرات ()